Veelgestelde vragen

Installatie, Inloggen en beheer

1. Welke browsers op de desktop ondersteunen Checkmore?

Google Chrome, Firefox, Safari en internet explorer.

2. Kan ik pc-onafhankelijk inloggen?

Ja, dit is mogelijk doordat het een web-based applicatie is.

3. Wat zin de rechten als beheerder?

De beheerder van Checkmore kan gebruikers aanmaken, kan specifieke locatienamen aanmaken evenals extra klimmateriaal. De beheerder kan de eigen toegevoegde armaturen wijzigen of aanpassen.

4. Hoeveel gebruikers kan je aanmaken (werkvoorbereiders en monteurs)?

De beheerder kan een onbeperkt aantal werkvoorbereiders en inspecteurs/monteurs aanmaken.

5. Hoe kan ik inloggen op de applicatie?

Inloggen in Checkmore gaat via de url: nvl.checkmore.nl

6. Wat zijn de rechten als beheerder?

De beheerder van Checkmore kan gebruikers aanmaken, kan specifieke locatienamen aanmaken evenals extra klimmateriaal. De beheerder kan de eigen toegevoegde armaturen wijzigen of aanpassen.

Moet ik Checkmore installeren?

Nee, Checkmore is een web-based applicatie en werkt online.

Waar kan ik een gebruikersnaam en wachtwoord aanvragen?

Aanvragen van een gebruikersnaam en wachtwoord kan via het fomulier op de website of via info@checkmore.nl

Kan ik zelf een beheerder aanmaken?

Nee, er is binnen een account 1 beheerder. U kunt wel een extra beheerder aanvragen via uw contactpersoon of info@checkmore.nl

Wat zijn mijn rechten als werkvoorbereider?

Als werkvoorbereider kunt u inventarisaties en inspecties klaarzetten, materiaallijsten opvragen en het inspectie rapport downloaden.

Wat zijn mijn rechten als monteur?

Als monteur kunt u inventarisaties en inspecties uitvoeren.

Wordt mijn account altijd bewaard?

Ja, uw account is altijd beschikbaar via nvl.checkmore.nl

Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk inloggen in mijn account?

U kunt inloggen met een onbeperkt aantal apparaten die met het internet verbonden zijn.

Kan ik mijn account delen met andere bedrijven?

Nee dit kan niet.

Mijn bedrijf bestaat uit meerdere vestigingen, moet ik voor elke vestiging een apart account aanvragen?

Ja, in overleg kan er voor elke vestiging een apart account aangemaakt worden.

inventarisatie, inspectie en Armaturen

Hoeveel inventarisaties kan ik toevoegen?

U kunt een onbeperkt aantal inventarisaties toevoegen.

Hoeveel inspecties kan ik toevoegen?

U kunt onbeperkt inspecties toevoegen.

Kan ik zelf armaturen toevoegen?

Ja dit kan als werkvoorbereider bij instellingen of als monteur tijdens de inventarisatie bij “bij onbekend armatuur toevoegen”

Wat moet ik doen als er een armatuur is met 2 lichtbronnen?

Checkmore geeft aan dat allebei de lichtbronnen vervangen moet worden.

Wat is het verschil tussen een inspectie en een inventarisatie?

Met een inventarisatie neemt u op welke noodverlichting armaturen er op locatie aanwezig zijn. Met de inspectie controleert u de aanwezige noodverlichting?

Geeft Checkmore aan wanneer ik mijn inspectie uit moet voeren?

Nee dit geeft Checkmore nog niet aan, wel kan na iedere afgeronde inspectie een nieuwe inspectie worden klaargezet.

Kan ik naast noodverlichting nog meer toevoegen?

Naast noodverlichting kunt u ook aangeven of er klimmateriaal nodig is op de locatie.

Kan ik bestaande inventarisatie lijsten toevoegen aan Checkmore?

Er is een mogelijkheid in de inventarisatie module om uw bestaande noodverlichting inventarisatie lijsten toe te voegen aan Checkmore.

Wat is het eindresultaat van een inspectie?

Na een inspectie weet u welke materialen er gebruikt zijn en draait u heel gemakkelijk een inspectierapport uit.

Wat moet ik doen als er een armatuur niet in de lijst staat?

U kunt zelf een armatuur toevoegen aan de database bij instellingen.

Administratie

1. Hoe zit het met de onderhoudshistorie? Blijft dat bewaard bijvoorbeeld in onderhoudsrapportages en waar kan ik dat vinden?

Alle inspecties worden bewaard en zijn later in te zien.

2. Na de proefperiode, wordt het abonnement dan automatisch verlengt?

Na de proefperiode wordt het abonnement automatisch verlengd met een maand tenzij er dertig dagen voor het einde van de proefperiode schriftelijk of per email wordt opgezegd.

3. Wat zijn de looptijden van de abonnementsvormen? Wat is de opzegtermijn?

De abonnementen hebben een looptijd van 1 maand. Deze worden automatisch verlengd met wederom een maand, tenzij er 30 dagen voor het einde van de looptijd schriftelijk of per email wordt opgezegd.

4. Na aankoop van Checkmore zijn er dan nog kosten die gemaakt moeten worden?

Checkmore is ingericht dat er minimaal data-verkeer nodig is. Bij gebrek aan een wifi-netwerk is alleen gebruik van mobiel internet is vereist.

5. Kan ik bestaanden inventarisaties vanuit Excel importeren?

Er is op smartphone, tablet en desktop een snelkoppeling te maken naar de Checkmore applicatie.

Anders

1. Kunnen er naast de juiste armaturen, lichtbronnen en batterijen ook andere benodigde materialen worden toegevoegd?

Ja, er kan tijdens een inventarisatie worden aangegeven of er bepaalde klimmaterialen nodig zijn (buiten de standaard keukentrap)

2. Kan Checkmore samenwerken met mijn ERP-systeem?

Checkmore levert een gespecificeerde materiaallijst die eenvoudig in ieder ERP-systeem is in te voeren.

3. Hoe zit het met de beveiliging van Checkmore?

Checkmore wordt gehost bij CloudVPS, de nummer 1 cloudprovider in Nederland. Van de data in de applicatie wordt dagelijks een back-up gemaakt. Weliswaar moet er altijd gezorgd worden voor een sterk wachtwoord.

Bekijk de gebruikershandleiding met instructiefilms over het gebruik van Checkmore.